Na podstawie najnowszych informacji przekazanych przez Polską Grupę Górniczą (PGG), od wtorku możliwe jest odbieranie zamówionego węgla bezpośrednio z kopalni. Wcześniej, zamówienia powyżej jednej tony były realizowane wyłącznie przez kurierską dostawę.
Decyzja ta stanowi dodatkowe udogodnienie dla indywidualnych klientów korzystających z e-sklepu PGG. Spółka, dbając o wygodę swoich klientów, 1 marca zdecydowała się na wyeliminowanie dokumentów papierowych przy realizacji transakcji.
Według komunikatu wydanego we wtorek przez PGG, od tej chwili klienci sklepu internetowego mogą osobiście odbierać swoje zakupy w wybranych punktach na terenie kopalni. Możliwe jest tam korzystanie ze wszystkich opcji płatności, w tym sprzedaży ratalnej. Dodatkowo, spółka udostępniła możliwość samodzielnego wyboru formy płatności.
Aż do teraz, w przypadku chęci odbioru węgla konfekcjonowanego bezpośrednio z kopalni (na paletach czy w big-bagach), konieczne było dokonanie zakupu w punkcie sprzedaży danej kopalni i zapłacenie gotówką. W sytuacji, gdy klienci decydowali się na zakup przez e-sklep, mogli oni odebrać jedynie pojedyncze worki węgla. Zamówienia przekraczające jedną tonę realizowane były za pośrednictwem firmy kurierskiej.
W dążeniu do uproszczenia procedury odbioru zamówionych produktów, od 1 marca PGG zlikwidowała wymóg posiadania dokumentów papierowych przy odbiorze towaru za pośrednictwem kuriera czy KDW (Kwalifikowanych Dostawców Węgla, czyli około 200 składów firmowych Grupy).