Przemysłowe obszary zlokalizowane w pobliżu jeziora Trackiego w Olsztynie będą na nowo zagospodarowane, wyposażone w niezbędną infrastrukturę i połączone z resztą miasta. Powstanie też nowa arteria komunikacyjna dla dzielnicy Zatorze. Te ważne zmiany będą możliwe dzięki niedawno rozstrzygniętemu przetargowi przez lokalne władze.
Olsztyński samorząd otrzymał zewnętrzne wsparcie finansowe na rozwój wschodnich terenów przemysłowych. Kwota wyniosła aż 90 mln złotych, co okazało się wystarczające do realizacji wszystkich założonych celów tej inwestycji.
Do przetargu zgłosiło się pięć firm. Najwyższą ofertę, wynoszącą 107,6 mln zł, złożyła firma Strabag. Jednak najkorzystniejsza cenowo okazała się propozycja spółki Intop Warszawa, która zaproponowała wykonanie wszystkich zadań za 73,3 mln zł. To właśnie ta oferta została wybrana przez lokalne władze.
Realizacja tego projektu to pierwszy krok w wyposażeniu i łączeniu terenów, które zostaną przeznaczone na Park Przemysłowy. To jednak nie jedyna korzyść z tej inwestycji. Jak zauważa prezydent Olsztyna, Robert Szewczyk, powstająca infrastruktura ułatwi życie wielu mieszkańcom Zatorza, stwarzając dodatkowe połączenie dzielnicy z resztą miasta.
Projekt zakłada budowę tunelu o długości 32 metrów i szerokości 14 metrów. Ponadto zostanie wybudowana blisko 1,4-kilometrowa droga, wraz ze ścieżką dla pieszych i rowerzystów, która ma połączyć ulicę Zientary-Malewskiej z węzłem Wschód na południowej obwodnicy Olsztyna. Plan zakłada też rozbudowę ulicy Zientary-Malewskiej na odcinku od ulicy Jeżynowej do planowanego ronda między ulicami Jesienną a Tracką. Łącznie to prawie dwa kilometry nowej trasy.
Planowana realizacja projektu ma trwać 33 miesiące od momentu podpisania umowy.