Olsztyńskie władze planują promować miasto poprzez sport: Indykpol AZS Olsztyn ma pierwszeństwo

Urząd Miasta Olsztyna ma w planach realizację strategii promowania miasta za pośrednictwem działań sportowych. Dotyczy to konkretnie tegorocznych zmagań PlusLigi, z udziałem lokalnej drużyny siatkarskiej Indykpol AZS. W związku z tym obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe.

Końcem stycznia bieżącego roku, olsztyński ratusz sformułował konkretne wytyczne dotyczące promowania miasta w trakcie rozgrywek PlusLigi. Zlecający usługę liczy przede wszystkim na ekspozycję logo Olsztyna na czterech banerach reklamowych podczas meczów odbywających się w hali Urania, jak również na strojach graczy.

Również, promocja Olsztyna jako stolicy województwa warmińsko-mazurskiego miałaby być zapewniona przez umieszczenie logo miasta na naklejce o wymiarach 3 m x 1 m na boisku podczas meczów rozgrywanych w Olsztynie. Dodatkowo logo miałoby być widoczne na wszelkich materiałach poligraficznych, informacyjnych, promocyjnych i reklamowych wydrukowanych z okazji prowadzenia rozgrywek PlusLigi.

6 lutego odbyło się otwarcie ofert przetargowych. Do konkursu zgłosił się Indykpol AZS Olsztyn, jedyny w regionie klub siatkarski występujący w najwyższej lidze. Koszt usług proponowany przez klub wyniósł 500 tys. zł (brutto), a zlecenie miałoby być zrealizowane do 16 maja bieżącego roku.

W wyznaczonym budżecie na rok 2025, urząd miasta Olsztyna planuje przeznaczyć na promocję miasta poprzez sport 900 tys. zł. W ankiecie online przeprowadzonej przez nasz portal, największym poparciem cieszyli się piłkarze ręczni z Warmii Energa. Indykpol AZS i Stomil znaleźli się tuż za nimi.

Zestawiając to z działaniami innych miast, Rzeszów przygotował dla swoich topowych klubów budżet na promocję miasta przez sport wysokości 2,5 mln zł.