W połowie marca PKP zdecydowało się na podpisanie kolejnego aneksu do umowy z wykonawcą, firmą Torpol, dotyczącej budowy dworca Olsztyn Główny. Nowe ustalenia przewidują zakończenie prac w sierpniu, a nie jak pierwotnie zakładano. Stacja po przebudowie, wyposażona w nowe perony i tunel, ma być dostępna dla podróżnych przed rozpoczęciem sezonu wakacyjnego.
Umowę z wykonawcą, firmą Torpol, zawarto pod koniec stycznia 2022 roku. Szacunkowa wartość kontraktu wynosiła 70,97 mln zł, a na realizację przeznaczono 17 miesięcy. Początkowo planowano, że prace zostaną ukończone do 30 czerwca 2023 roku.
Jednak już latem poprzedniego roku stało się jasne, że pierwotny termin nie jest możliwy do utrzymania. Z tego powodu datę ukończenia inwestycji przesuwano kilkukrotnie poprzez zawieranie kolejnych aneksów do umowy: najpierw na listopad 2023 roku, później na luty, marzec i ostatecznie kwiecień 2024 roku. Najnowszy aneks, podpisany 12 marca, ustala kolejny termin na 7 sierpnia 2024 roku.
Styczniowy aneks z 2024 roku podnosi również koszty budowy nowego dworca w Olsztynie. Firma Torpol otrzyma więc nie prawie 71 milionów, ale nieco ponad 87 milionów złotych za wykonanie inwestycji.
Oprócz budowy samego budynku dworca, Torpol jest odpowiedzialny za przebudowę układu torowo-peronowego. Prace związane z konstrukcją peronów, torów i tunelu, który ma połączyć plac Konstytucji 3 Maja z Zatorzem, mają zakończyć się w maju. Całość powinna być dostępna dla podróżnych od momentu wprowadzenia nowego rozkładu jazdy, obowiązującego od 9 czerwca.
Ze względu na dłuższy niż planowany czas trwania prac budowlanych przy dworcu, wyjście z tunelu będzie prowadziło przez peron 1.