Olsztyńska Aleja Marszałka Józefa Piłsudskiego, stanowiąca jedną z najważniejszych arterii komunikacyjnych miasta, pełni rolę połączenia centralnej części Olsztyna z jego wschodnimi obszarami. W wyniku realizacji inwestycji związanej z budową nowej linii tramwajowej, doszło do znacznej poprawy stanu nawierzchni na tej trasie. Plany władz miasta nie kończą się jednak na tym wyremontowanym odcinku – deklarują one przeprowadzenie kolejnej renowacji i ogłoszenie przetargu na przygotowanie odpowiedniej dokumentacji technicznej.
Przez długie lata, nawierzchnia alei Piłsudskiego była mocno zniszczona. Sytuacja uległa zmianie dzięki remontowi przeprowadzonemu podczas budowy trakcji tramwajowej. Pierwszy odcinek tej drogi – od skrzyżowania z ulicą 1 Maja do ulicy Kościuszki – został wyremontowany kilka lat temu. Drugi odcinek, ciągnący się od skrzyżowania z ulicą Kościuszki do skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego, doczekał się remontu dopiero niedawno, w ramach prac związanych z budową torowiska łączącego Śródmieście z Pieczewem.
Prezydent Olsztyna, Piotr Grzymowicz, zapewnił, że dalsze prace na alei Piłsudskiego są już planowane. W szczególności, chodzi o odcinek „poza skrzyżowaniem z ulicą Wyszyńskiego”. W celu realizacji tych zamiarów, ratusz ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Celem tego zamówienia jest przebudowa Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego na fragmencie od skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego do ulicy Rejewskiego.
W odpowiedzi na ogłoszenie przetargu, swoje oferty złożyło pięć firm – trzy z nich to lokalne przedsiębiorstwa z Olsztyna, pozostałe pochodzą z Gdańska i Rębiechowa. Propozycje cenowe różnią się znacznie – ich wartość oscyluje od 235 tysięcy złotych do blisko miliona złotych. Dla realizacji tej inwestycji, ratusz przeznaczył kwotę w wysokości około 300 tysięcy złotych.